Blogi

TripAdvisor avuksi matkailumarkkinointiin

TripAdvisor on maailman suurin matkailusivusto, jossa palveluun kirjautuneet matkailijat voivat kirjoittaa arvosteluja ja jakaa kuvia eri matkakohteista ja yrityksistä. Palvelusta löytyy nykyisin arviointeja ja materiaalia yli 200 miljoonan kirjoittajan toimesta yli 30 000 matkakohteesta ja 200 000 hotellista. Sivustojen painoarvo on varsin merkittävä ja moni matkailija hyödyntää TripAdvisorin tarjoamaa tietoa matkaa suunnitellessaan ja hotellia varatessaan.
LUE LISÄÄ

Kannattaako Venäjältä enää odottaa matkailutuloa?

Venäjältä Suomeen saadun matkailutulon tilastojen kehitys on ollut karua luettavaa vuoden 2014 maaliskuusta lähtien. Tällöin alkoi venäläisten matkailijoiden määrän lasku ja Venäjä-matkailusta saatavan matkailutulon väheneminen. TaxFree –myynnissä venäläisten ostosten määrä on vähentynyt dramaattisesti yli 70 % vuoden 2013 huippuluvuista.
Lue lisää

Verkkokaupalla voit saavuttaa kansainväliset markkinat

Merkittävin verkkokaupankäynnin ero perinteisiin kivijalkamyymälöihin on, että verkkokauppa rikkoo perinteiset markkina-alueiden rajat. Verkkokaupan asiakaskunta koostuu kohderyhmistä, jotka voivat olla missä päin maailmaa tahansa. Tosi on muistettava, että globaaleilla markkinoilla toimiessaan verkkokaupan on huomioitava erilaiset kieli-, toimitus-, tulli- ja maksutapa-asiat.
Lue lisää

Kivijalasta verkkokauppaan

Kaupankäynti siirtyy verkkoon. Verkkokauppojen osuus kuluttajakaupassa on kasvanut jo pitkään eri toimialoilla, mutta kuluneen vuoden aikana verkkokauppojen merkitys kuluttajakaupassa on lisääntynyt huomattavasti. Suomessa verkkokauppaliiketoiminta on tullut jälkijunassa muihin maihin verrattuna. Suuret kivijalkamyymälät ovat pitäneet verkkokauppaa jopa uhkana, sen sijaan että se olisi nähty mahdollisuutena. Yksi verkkokaupan kehittymisen haaste Suomessa on se, että verkkokauppojen kehittämiseen liittyy asioita, joita ei osata ottaa huomioon liiketoiminnan suunnitteluvaiheessa.
Lue lisää